Bronnenlijst
Boeken
Skinner, B.F (2014). Verbal behavior. Vermont: Echo Point Books & Media
Fisher, W., Piazza, C., & Roanne, S. (2011). Handbook of aplied behavior analysis. New York: Guilford Publications
Huskens, B. & Didden, R. (2015). Aplied behavior analysis bij kinderen en adolescenten met autisme: een inleiding voor ouders, begeleiders en leerkrachten. Arnhem: Ccd Uitgevers
McGreevy ,P., Fry, T., & Cornwall, C. (2012). Essential for living - a communication, behavior and functional skills assessment, curriculum and teaching manual - for children and adults with moderate to severe disabilities.
Greer, D. & Ross, D. (2007). Verbal behavior analysis - inducing and expanding new capabilities in children with language delay. New Jersey: Prentice Hall.
Alberto, P. & Troutman, A. (2013). Aplied behavior analysis for teachers. Londen: Pearson.
Sundberg, M. (2008). VB-MAPP - a language and social skills assessment program for children with autism and other developmental disabilities. California: AVB press.
Sundberg, M. (2008). VB-MAPP - guide only. California: AVB press.
McGreevy ,P., Fry, T., & Cornwall, C. (2012). Essential for living - a communication, behavior and functional skills assessment, curriculum and teaching manual - for children and adults with moderate to severe disabilities.
Degrieck, S. & Vermeulen, P. (2015). Mijn kind heeft autisme - gids voor ouders, leerkrachten en hulpverleners. Tielt: Lannoo.
Nikken, P. & Bontje, D. (2013). Speel digiwijs! Samen aan de slag met media voor jonge kinderen. Antwerpen: Zwijsen Uitgeverij.
Ingersoll, B., Dvortcsak,A. & Roeyers, H. (2013). Trainen van sociaalcommunicatieve vaardigheden bij kinderen met een autismespectrumstoornis - handleiding voor hulpverleners. Leuven: Uitgeverij Acco.
Hart, B. & Risley, T. (1999). The social world of children: learning to talk. Michigan: Brookes publicer.
Thoonsen, M. & Lamp, C. (2015). Wiebelen en friemelen in de klas. Huizen: Uitgeverij Pica.
Timmerman, K. (2011). Werkhouding bij kleuters - toegepast in de klas en thuis. Tielt: Lannoo Uitgeverij.
Websites
Peters, C. (2018). Aba instituut. Geraadpleegd op 17 december 2018 via https://www.aba-play.nl/
Loyals (2018). Wat is ABA. Geraadpleegd op 8 december 2018 via https://abacentrum.nl/
(s.a). (2018). Verbal behavior Milestones Assessment and placement program. Geraadpleegd op 23 december 2018 https://www.vbmappapp.com/
(s.a). (2018). Leerlingvolgsysteem. Geraadpleegd op 30 december 2018 via https://sintjozefsinstituutbubao.smartschool.be/index.php?module=LVS&file=index&function=main
Peters, C. (2018). Watch'n Learn. Geraadpleegd op 17 december 2018 via https://www.aba-play.nl/
Ppt's
Peters, C. (2019). VB-Mapp - Milestones en Barrières. [Intern document]. Aba instituut, Waalwijk
Horton, C. & Matteo, J.A. (2007). Using Skinner's Verbal Behavior to Analyze Language. Pyramid Educational Consultants, Boston.
Peters, C. (2018). Workshop Watch'n Learn een programma om de taalontwikkeling te evalueren en te stimuleren. [Intern document]. Aba instituut, Waalwijk.
Peters, C. (2018). ABA-back to basics. [Intern document]. Aba instituut, Waalwijk

Copyright by VIVES campus Kortrijk
Zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van zowel de promotor(en) als de auteur(s) is overnemen, kopiëren, gebruiken of realiseren van deze uitgave of gedeelten ervan verboden.
Voor aanvragen tot, of informatie i.v.m. het overnemen en/of gebruik en/of realisatie van gedeelten uit deze publicatie, kunt U zich wenden tot
VIVES campus Kortrijk,
Doorniksesteenweg 145, 8500 Kortrijk
Telefoonnummer: 056 26 41 60
Of via e-mail: info@vives.be
Voorafgaande schriftelijke toestemming van de promotor(en) is eveneens vereist voor het aanwenden van de in dit afstudeerwerk beschreven (originele) methoden en materiaal en voor de inzending van deze publicatie ter deelname aan wetenschappelijke prijzen of wedstrijden.